Säng, säng, säng?

Dagen/nattens dilemma: sovtid.

Seminariet imorrn är för min grupp ett klockan 08.00. Vad innebär det? Jo, uppstigning vid ca 06.00 för att komma igång något sånär och sedan ta bussen ca 07.30, såvida inte Fredrik bestämmer sig för att ta bilen imorrn så man kan haka på där.
Vad mer innebär det hela? Jo, att sovtiden för att jag ska få mina minst sex timmars sömn backas till klockan 00.00. Detta får till följd att en just nu pigg Richard med dygnsrytm anpassad för att somna runt 05-06 kommer att ligga med psyk-uppspärrade ögon och rastlöst skruva på sig och svettas och stirra i taket i ca tre timmar innan man börjar iaf bli ett uns trött.
Alternativet är således att vara uppe i vilket fall till ca klockan tre då man iallafall slipper rastlösheten och ändå får de tre timmarnas sömn. Tror jag kör på det, annars får man seriöst ryck.

---

"Jag är kluven. Jag känner mig som ett barn, men ofta också som att jag är hundra år gammal. Jag känner mig tidlös ibland. Inte så att min musik ska leva för evigt, men man är så gammal som man känner sig. Alla människor är alltid barn, "vuxen" är en term man har hittat på."
-Amanda Jenssen

---



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback