Treornas och fyrornas kamp

Okej, jag kunde inte låta bli. Melodifestivalens andra chans har börjat. Detta blir för övrigt rekord i antal inlägg på en och samma dag för mig! Tredje!


Måns river av en titelmelodin "A view to a kill" från Roger Moores sista Bond-film. Lät lite småtamt, men helt klart ett bra val av låt! Passande också eftersom jag såg just en Bond-film igår :)

Måns blir iallafall bättre och bättre i sin roll, alltid något. Meltzer.. hon gör väl sitt bästa antar jag. Inväntar mest att Dolph ska dyka upp igen :P

Jag tänker slänga iväg en röst på C.B. när det blir dags, men i övrigt tänker jag inte ödsla några spänn på detta spektakel. Det är bara rockbrudarna jag bryr mig om att de ska gå till final.


Pain of salvation vs. Pernilla Wahlgren: kvittar mig lika. Wahlgrens refräng gillas, Pains låt helt okej, men lite långtråkig ändå. Så i denna duell blir jag inte arg vilken som än går vidare. Gissar att Pernilla går vidare ändå.
Resultat: Pernilla Wahlgren, en poäng till mig!

Pauline vs. Crucified Barbara: Ja, vad sa jag nyss? Har redan slängt iväg rösten. Har inget emot Paulines låt, mer otur att hon skulle ställas mot just C.B. Tipset är att rocken segrar.
Resultat: Crucified Barbara, en poäng till! Yeah!

Kalle M. & Orsa Spelmän vs. Neo: Bryr mig hyfsat lite, tycker inte nå'n är speciellt bra. Men okej, hellre Kalle och grabbarna än den halvsvajiga falsetten.
Svårare att tippa här.. mycket svårare. Fiolmusik har ändå en stor skara fans, medan Neo får förlita sig på småflickorna. Har en liten rädsla att Neo kan vinna, men.. näe, tror faktiskt på Kalle M.
Resultat: Kalle M & Orsa S! Tredje poängen till mig.

Alcazar vs. Jessica Andersson: Tror inte det spelar inte så stor roll att Alcazar har en rätt kass låt och Jessica har en något bättre låt. Alcazars fanskara kommer att göra sitt. Är ju bara att höra på allt överskattningsjubel som var i globen..
Resultat: Jessica, där ser man! Mitt första fel! Men det var på rätt ställe det kom också :P


Aaaah, nu är det Dolph!! *bänkar mig ännu mer*
Spännande värre, haha.. Men skulle inte förvåna mig om det genast kommer fram en massa moraltanter och gnäller om "Våld i TV!!! Aja, baja!!!"


Och nu ska man lyssna på låtarna en gång till.. är så extremt fjantigt upplagt.


Wahlgren vs. C.B: Jaa, jag hoppas ju att inte Wahlgrens refräng innebär att rocken får på pälsen. Hade önskat att Wahlgren var i den andra duellen istället. Detta är trots allt årets tävlings enda riktiga schlagerlåt mot ett av de få bidragen med lite kvalité. Tror ändå att C.B. tar hem det. Men det kommer vara på håret..
Resultat: Öhm nahepp, inte det inte. Jahopp. Jaja. Andas.. Gah. Nåväl. då blir det till att rösta på Anna Bergendahl i Globen. Nåja. Wahlgren är ändå bättre än de flesta bidragen i final. Men C.B. är ännu bättre.. väs.

Kalle M. vs. Jessica: Kalle Och spelmännen bör ta detta. Klarade de första duellen så tar de nog denna också.
Resultat: Jessica. Fel igen. Man kan ju lugnt säga att mina tipparkunskaper fallerade ju mer kvällen led. 3/6 är ändå 50%. Helt okej...

...men att C.B. inte gick till final är INTE helt okej.


Heja Anna. Och därmed basta. Nu återvänder jag till FM en stund. Sen blir det film, "In the loop".

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback