Vräk på radion, okej

Okej, det blir en liten snabbis här innan jag drar.

Tidsomställning inatt tydligen, vilket gjorde att jag självklart beräknade fel och fick sova fem timmar istället för sex. Glösch. Nåväl, om ca en timmar och 20 minutes går tåget och till dess ska man väl göra sig iordning eller nå't. Fast det har jag typ redan gjort så. Lyssnar på Magnus Uggla istället. Som jag sa på fejjan igår: Det märks att det sommarn närmar sig när jag börjar snöa in på Magnus Uggla. Det är liksom somrigt, ända sedan han släppte sina två samlingsskivor "Klassiska Mästerverk" 2002 så har det varit så. Innan de skivorna kunde jag knappt något om herrn i fråga. Typ hörde "Jag mår illa" och "Baby Boom" när jag var liten och någon gång "Kung i baren" eller "Nitar och läder" i början av tonåren. Men efter samlingsskivan så var jag helfast när man även fick höra de lite äldre låtarna från början av karriären. Inte många som slår honom i låtskrivande sett över en sådan lång period faktiskt. Rent textmässigt är det nog bara Robert Broberg som når upp till samma klass i Sverige iallafall. Sen får man tycka vad man vill om att han på senare år fastnat lite väl i det slagfärdiga Pom Pom-soundet istället för att falla tillbaka lite mer på hur han lät förr, där variationen var större, men det förändrar inte att han totalt sett hållit en väldigt hög nivå.

Innan på bloggen har jag haft med en gammal Uggla-låt tror jag, från första skivan, men det var i ett inlägg för så längesedan att det är omöjligt för mig att minnas ungefär när det var. Det var en av de lugnare låtarna från skivan iallafall, typ "Okänd Värld" eller nå't.

Dessvärre finns inte den låten på youtube som jag skulle vilja lägga upp just nu (som jag även spotify-länkade på fb igår) så det får bli en annan mäkta bra som avslutning på bloggande från Dösebackahållet för den här gången.

Håll till godo!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Hehe, tack := Jag håller med om att larver är lite väl... euw.



Japp, I am the little tjockis :D! Mjo, fast iofs så vet jag inte om jag har lagt märke till att den är förlängd :p men bra är den hur som helst :D



Kommentera sönder är baara roligt. Haha, jo. Det finns säkert nåt tredje. Jag håller med om att det måste finnas... :p Hähä :D hmm.. kanske. Om du är snäll.



Hahaha, ordvitsar (Y) Okeeej! Sofia kirrar :D



Kramhej PASTEJ



(förresten så älskar jag Magnus Uggla... har lyssnat på honom sen jag var liten. Han och Nordman är två av de få svenska artister jag tycker om ;)

2010-03-28 @ 12:43:50
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback