Lite action rensar hjärnan

Äntligen släpat mig igenom filmen "In the loop". Den får stadiga B B för sina intentioner. Dessvärre tycker jag inte att den levde upp till att vara en komedi. Det var mer drama. Först en halvtimme in i filmen kom mitt första skratt (av totalt kanske fem) och mina minimala politiska ambitioner som jag en gång hade förminskades definitivt ännu mer. Jag förstår tanken med att visa hur det kan gå till i denna märkliga värld som politiken kan innebära, men jesus fucking christ vad segt det var att ta sig igenom! Och dessutom ett bildspråk till det som innebar ständigt rörliga kameror för att ge någon slags känsla av ytterligare stress eller nå't antar jag. Det funkar inte för mig.

Efter denna komplexa politiska vandring (man fick inte missa en enda rad som sades för då var man lika väck som utspillt kokain i en snödriva) så ska jag nu istället slappna av med ännu en Bond-film, "Octopussy". Lite action är minst sagt nödvändigt efter dessa 101 minuter av koncentration och full hjärnverksamhet.

Go'natt!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback