Uppsala

Har vart i Uppsala hela helgen och kom hem först igår vid kvart över elva på kvällen cirka.

Merparten av de som var med på kryssningen i höstas var också på denna baluns så det kändes rätt så hemma. Från ljudlinjen var det dock bara Teo och Katarina med denna gång.

Jag protesterade länge mot brännbollen som kom på tal, men till slut så fick jag ändå tvingas vara med och det gick överraskande bra. Första frivarvet nå'nsin och mitt lag vann. Inte kattpiss! Benen pinnade på hos springhataren Björkman. Se inte detta som någon livsomvändande händelse dock, jag tycker fortfarande inte om brännboll. Eller att springa för den delen. Fy.


När brännbollen var över hängde vi kvar på en lekplats en stund innan det var dags att dra sig tillbaka till Katarinas lägenhet och värma på grillarna.
Jag la på tre korvar i godan ro och gick sedan in för att leta efter en sådan där grillpincett, men nehej då, det tog lite mer tid än jag räknade med att hitta så när jag kom ut låg där tre fint kolsvarta cancerpinnar och väntade ivrigt på min hungriga gom. De slank ner illa kvickt ändå. Allt går med ketchup och inuti var det faktiskt fortfarande korv och inte kol.




And it burns, burns, burns, the hair of fire..

Kvällen gick sin stilla gång med hög musik och ett antal öl (jag undvek, förutom en liten whisky jag blev påtvingad, starkare sprit helt för en gångs skull). Till slut drog vi ut på nåt random ställe som hette "Kalas" men föga överraskande inte var så kalas. Godkänd utekväll ändå och vi hade trevligt även om som vanligt det är förfesten som är det roliga.

Hemma igen slog någon på en DVD från någon Takida-konsert som vi blev sittande vid ett tag halv fyra på natten. Jag knarkade glupskt i mig en halv skål ostbågar och lutade mig tillbaka i soffan.
Lite märkligt var det att ingen grinig granne kom och klagade på volymen som musiken gav ifrån sig.

Tack för helgen alla!


---

Knappt tre dagar kvar...GAH! VM, VM, VM......

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hähä japp :D Jag tyckte det var så fint så.. ja.. höh



Hehe, tack så mycket :) Aajo, man ser det inte från alla vinklar riktigt.. ;p



Ellerhuer, och det är ännu roligare eftersom hon var så ung och okänd och allt vad det var :D



Chips låter sjukt bra (Y) VM vet jag inte riktigt dock.. hehehe



2010-06-10 @ 20:42:16
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback