They'll call me freedom

Wunderbar! Efter dagens första två rätt sega matcher, Algeriet-Slovenien: 0-1 och Serbien-Ghana: 0-1, kom äntligen urladdningen som visade att VM på allvar är igång när Tyskland krossade stackars Australien med 4-0. Klose fick ett antal chanser och gjorde som han brukade i VM-sammanhang; mål.
Om det undgått någon så är Tyskland min förstanation när Sverige inte är med. Kort sagt kan man alltså säga att jag är rätt så nöjd nu.

---

Sommaren har börjat på allvar, men det fina vädret som hör till verkar ha tagit semester helt plötsligt och befinner sig på okänd ort. Dock gör det ju inte mig så mycket då jag är helt besatt av VM denna månad och vistas företrädesvis inomhus. I juli vill jag däremot se rasande vackert väder och vackra utsikter åt alla håll och kanter.

Till hösten infinner sig allvaret igen. Eller rättare sagt, då tar jag nästa steg i livet. Jag har ju tagit steget förut, men de senaste två åren tog jag dessvärre av mig skorna. Nu har jag hittat dem igen och kan leta upp gamla fotspår.
Vart jag hamnar vet jag inte förrän i juli, men min gissning är antingen förstavalet Falun, igen, eller andravalet Halmstad. Det känns inte som jag kommer halka längre ner på listan helt enkelt, men blir det tredjevalet Växjö blir det också bra. Det viktigaste är att jag kommer iväg och får starta om livet igen. Det är inget hemskt med att bo hemma, men nu är jag färdig för gott. Nästa gång jag pluggat färdigt ska jag ha jobbat tag i ett arbete direkt, en gång till tänker jag inte flytta hem. Den taktik jag körde förra gången jag pluggade klart med "en sista slapp sommar innan jobbletande" finns inte på kartan.

Tänk att hamna i Falun igen. Det skulle vara så sjukt. Jag älskade ju Falun, men att liksom göra samma resa igen, fast annorlunda. Denna gången vet jag mer vad som väntar. Jag är ingen novis på partande, jag vet vad högskolan innebär i form av pluggande, jag känner till och hittar i staden, jag trivs där, jag gillar människorna och dialekten, osv.
Och det kommer ju inte bli samma hjulspår ändå som förra gången. Nya vänner, nya erfarenheter och nya kunskaper i skolan.

Hamnar jag i Halmstad blir det andra fördelar. Det är nära både hem och till sommarstugan, jag kan se på allsvensk fotboll (om IFK kommer på besök annars är det la tveksamt om jag går), staden är lagom stor så den kommer nog att passa mig, människorna kommer nog också att passa mig i mentaliteten.

Tredjevalet Växjö blir mest ovisst och skulle därmed bli det lite mer spännande valet förmodligen. Ny plats, ny typ av människor (jag har ingen koll på hur smålänningar är egentligen).


När jag väl vet vart jag hamnar så blir det jubel för vilket som. Det viktigaste är att det blir en förändring från hur det är nu. Jag trivs hemma och med min familj, men nu vill jag vidare, jag är färdig.
Dags att leva mitt eget liv igen.

---


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback