Mot VM och vidare!

Jobb två dagar i rad efter sjukfrånvaron. Stabil comeback med andra ord! I måndags en 5-6:a och igår alla fjärdeklassare på utelektion samt fritids till stängningsdags. Det var många fjärdeklassare...

Idag blir det desto lugnare! Ingen som ringt och därmed kan man ägna hela dagen åt Fm mohöha..

---

På fredag kommer Aftonbladets VM-bilaga. Man längtar efter den, men det är alltid samma typer av irriterande fel år efter år. Eftersom den redan nu är färdigskriven och inskickad till tryckeriet så stämmer heller inte alla trupper slutgiltigt.
I artikeln på aftonbladet.se som står att läsa om att bilagan kommer på fredag så finns också en bifogad bild ur bilagan på Danmarks trupp. Redan där ser man det första felet eftersom IFK:s målvakt Kim Christensen inte kom med till VM men ändå står med som tredjemålvakt i truppen..
Jag frågade Aftonbladets Erik Niva om det hela och fick till svar:

"Jag har förhållandevis lite med den att göra, men ja, det är för mycket begärt att vänta med tryckning tills de definitiva trupperna släpps.
I alla fall ifall ni nu vill ha den där bilagan innan turneringen börjar, till överkomligt pris. Så funkar dessvärre tryckeribranschen fortfarande."

Om det har med en ENORM prisökning att göra kan jag förstå resonemanget, men tidsmässigt så räcker det gott och väl för egen del om man får bilagan typ dagen innan VM börjar. Det skulle innebära att alla trupper hann bli korrekta, vilket jag ser som bra mycket viktigare än att man får någon vecka extra på sig att läsa bilagan. Man kommer ändå läsa den under VM också så vad är problemet med att vänta? Det enda är som sagt om det kostar flera hundra kronor extra att vänta en vecka med tryckningen, men det har jag extremt svårt att tro. Jag betalar gärna lite extra för att få de korrekta trupperna istället för de korrupta. Vad är det för kul med att läsa om spelare som inte är med i turneringen..?

Sammanfattningsvis är det ändå ett stort jobb som läggs ner på bilagan och jag är tacksam för det, tro inget annat, men det har stört mig i flera år att man inte skriver om alla spelare. Det leder till en prisökning i vilket fall för mig eftersom jag istället börjat köpa både Aftonbladets och GT:s VM-bilagor för att gardera mig så mycket det går.

Så kan det va! Mot VM!

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Personligen är jag ju inget jätte-fan av aftonbladet rent generellt sett. Visste inte att det var så som du beskriver i inlägget. Däremot kan jag fullt och ärligt hålla med dig om att det är väldigt dåligt att inte trupperna är kompletta. Det är väl en av anledningarna till varför man köper en sådan bilaga?! Och ja, jag vänter också hellre ett par dagar längre för att få en komplett VM-bilaga, även om den då kostar 10 kronor mer. Som sagt, man läser självklart bilagor under själva turneringen också. Själv nöjer jag mig med den som kommer med GP, vilket jag gjort i många år. Får se om jag hittar någon annan vettig att komplettera med i så fall, även om GP både är bra och nästintill gratis!

2010-06-02 @ 23:00:00
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback