"Fotboll är inte ett spel på liv eller död - det är mycket viktigare än så"

Så har då VM ÄNTLIGEN börjat! Richard är i ständig eufori från igår och en månad framåt.

Min plan är att se alla matcher (undantaget de sista gruppspelsmatcherna där jag ju tvingas välja en av två hela tiden och får zappa lite till andrahandsvalet) och hittills följer jag den planen.
Av de matcher som passerat är det definitivt dagens Sydkorea vs. Grekland som gett mest glädje. Koreanernas spel var underbart positivt att se och att en personlig favorit, Park Ji-Sung, får göra mål är extra grädde på moset i en match som Sydkorea vann komfortabelt med 2-0.
Andra matchen som stått ut lite extra är gårdagens 0-0 mellan Uruguay och Frankrike. Något så ovanligt som en bra 0-0-match alltså. Dels pga spelet där Uruguay var precis så starka som jag förutspått och stod upp bra mot fransmännen, dels för att det rent partiskt var skönt att få se fransoserna få en liten knäpp på näsan efter sitt fuskande in i turneringen. Trots massiv fransk press i slutet så lyckades sydamerikanerna hålla undan och visade upp ett försvarsspel av hög klass.

Allra senast har jag bevittnat en bedrövlig 1-1-insats av England där de inte klarade av att daska till USA. Uselt. Jag vill starkt framhålla att min etta för England varit David James sedan lååång tid tillbaka. Dessvärre är inte Capello (och många andra galningar) av samma uppfattning och resultatet av det såg vi idag när Robert Green skämde ut sig för all framtid.
Englands inledning av matchen var positiv fram till att Gerrard gjorde 1-0, sen rasade det mesta av matchen utför och efter Greens tapp var matchen en böljande seg väg mot avblåsningen där England smått desperat försökte avgöra med några värdelösa långbollar fram mot slutet.

Imorrn blir det mera godis för alla fotbollsintresserade! För er andra som klagar över att det finns lite att se på på TV nu när det är VM säger jag lite smått vänligt: stoppa upp, ni har resten av ÅRET att kolla på TV när VM inte spelas. Nu kan väl JAG för en gångs skull få något att se på?

---

Vad ska man hitta på nu, efter dagens matcher? FM eller film? We'll see.

Jag känner mig ovanligt social. Synd att man bor ute på vischan. I höst blir det stor ändring på det :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha jo, det har jag förstått ;D



Ojojoj så många taggar, men jag tackar så mycket :D Man får välja så många man vill ;p Fast jag är inte riktigt säker på hur bra du skulle passa i mitt hår ;D

2010-06-14 @ 00:42:30
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback