Nätet sladdar vidare

Goddamn shite fucking babapopa! Eller mer renskrivet och tydliggjort: min dators trådlösa nätverkskort har fått ryck senaste veckan och fuckar upp hela nätverket så fort det startas. Det fula är att gå in på sidor är skitsegt osv, men allt som streamas, ja det går finemang! Ryckeri... Lösning? Kan inte komma på någon nu faktiskt. Känns som vi testat allt. Nästa steg blir nog att köpa nytt nätverkskort = INTE den lösningen jag ville ha. Alla lösningar som kostar pengar är dåliga lösningar. Just nu består den tillfälliga lösningen i en lååååååååång sladd från routern i Linus rum in hit till min dator. Mkt smidigt då man inte kan stänga några dörrar utan att krossa snubbeltrådssladden som går i en fin kringelkrok genom hallen. Jag antar att man inte ska klaga på så'na här småsaker, men det gör jag iallafall. Varför kan saker inte bara funka!?

---

Jag myser annars åt en viss seger som togs igår. Gamla fina storlaget Leeds spelade bort rivalerna United på bortaplan i FA-cupen! Det tål att nämnas mer än en gång för ett gammalt Leedsfan som mig :)

---

Jag vet att det inte är vår än men.. äsch! Pjosk!

---


Upptäckte den i filmen "Fjärilen i glaskupan"

 

---

 

Update 23.02: fungerade bara en kortare stund med sladd. Nu har vi testat det mesta som går för att få bort den förhatliga virusfilen thudespp.sys men verkligen INGET program verkar bita. Ni vet hur Kalle ser ut på julafton just när han blir galen pga fågeln? Precis innan han börjar härma den så får han ju ett ryck. Det rycket har jag fått ett antal gånger ikväll.

 

Nu sitter jag med den bärbara burken istället. Det får duga, for now.


Kommentarer
Postat av: maria

Åh, du såg filmen? Vad tyckte du?

2010-01-04 @ 20:50:36
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback