Melodifestivalen - Åter på tapeten

Jahopp då var årets eländesfestival igång! Skriver här medan festivalen pågår och publicerar så fort alla bidrag är spelade.

Låt 1, Ola: Tråååååkig. Fruktansvärt intetsägande. Plus att den påminner om minst två andra låtar lite väl starkt i versen. Låter ungefär som man satt ihop massa toner utan att tänka på att det ska bli något överdrivet sammanhängande i slutändan.

Låt 2, Jenny Silver: Kan inte direkt påstå att det var nå't speciellt med denna låt heller. ÄNNU mer tråkig och intetsägande. Jisses.. Jag fattar inte hur de som väljer ut bidragen lyckas. Jag har sagt det förr: finns det verkligen inga bättre bidrag bland de tusentals som skickas in?? Jo! Det vet jag att det gör. Men det hjälper ju inte.. Jaja, två pisspauser i rad nu. Jag har vant mig från de senaste åren..

Låt 3, Linda Pritchard: Tack, tröttnade efter en sekund. För jävligt. Om jag är kräsen? Tro fan det, men jag tar inte in vilket skit som helst i min musiksmaksbank heller. Vafan man måste ha lite omdöme! Och denna "festivalen" tycks lägga det begreppet allt längre bort från scenen.. Jag fortsätter att gäspa. Och sucka uppgivet. Pritchard kan sjunga, det vet jag, men låten suger.

Låt 4, Pain of Salvation: Hmm.. Ja, det är ju definitivt bäst hittills iallafall. Överraskande i den meningen att jag var säker på att det skulle vara en ösig rocklåt. Kändes lite småslätstruken i partier, men okej, det var ju inte så dåligt ändå. Kanske ingen låt jag skulle lyssna på varje dag, men den funkar absolut när motståndet hittills är så uselt. Definitivt bra sångare iallafall.

Låt 5, Anders Ekborg: Min tanke inför denna låt var att antingen blir det fiasko eller succé. Anders är en grym sångare, men fiaskostämpeln trycks ändå ned hårt. Förvisso bättre än de tre första "insatserna" men.. ååh, detta skulle KUNNA vara så bra, men allt känns bara så felproducerat och felmixat. Skevt. Måste låta bra mycket mäktigare än såhär.

Låt 6, Jessica Andersson: Det var lite bättre! Den gillade vi. Tongångar mer i min smak. Känns som lite mer arbete lagts på att få ihop en låt som hänger samman. Ingen låt jag varken tror eller vill ska vinna hela happarajset, men i konkurrensen vi bjudits på så..

Låt 7, Frispråkarn: Kombinationen hip hop och melodifestivalen brukar inte vara en lyckad kombo. Så inte heller denna gång. Det finns bra hip hop (även om det är mycket sällan jag påträffar det), men detta tillhör definitivt inte den kategorin. Får ryck på så'nt här skit. Skit I say. Worthless piece of crap.

Låt 8, Salem al Fakir: Ytterst märklig inledning på låten. Sen en märklig vers på det innan inledningen/refrängen återkommer. Kan inte säga att det var nå't speciellt bra med denna låten heller. Märklig helt enkelt. Känns även den skevt gjord. Ganska tråkigt, återigen. Genomgående tema för kvällen känns det som.

Mest synd om ikväll (förutom TV-tittarna som tvingas bli påprackade, och betala för, så'n här dynga): Anders Ekborg. Tänk om de lagt ner än mer energi på att finslipa låten.. Hade som sagt kunna vart så bra, men nej då.

Sammanfattningsvis: Christine Meltzer säger "Ring och rösta!" Jag säger "I helvete!"

Men nåja.. Om jag måste välja, så låt Andersson och Pain of Salvation gå vidare. Möjligtvis stackars Ekborg.

---

Oddsen på att Ola och Pritchard gick vidare till andra rundan? Inte speciellt höga. En flickfavorit och en usel klubblåt som låter som allt annat. Självklart ju :P

Salem al Fakirs direktsprång till Globen kan han nog tacka den fanskara han hade redan innan tävlingen för.
Och nu tvingas man höra eländet igen.. Haha, glöm det, MUTE.

Trevligt att se att Ekborg kom på sjätte plats iallafall och slog hip hop-eländet.

YES! Bye bye, Pritchard! Puh. Det är inte helt ute med oss än.

NO! Olas fjortisröster slog de med smak. Jaja, ingen överraskning. Så länge jag slipper höra Pritchard igen så överlever jag iallafall med näppe.

Nåja, det är inte i denna delfinal årets vinnare finns ändå så.

---

En vecka kvar till nästa misär!

Andas, ni kommer förmodligen överleva även detta årets elände ända till slutet.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Höhöhö, fiskfiskfisk (Y)



Tack :D Och jo.. men jag sa till doktorn att jag ville se ut som Carola. HAHAHHAHAHHAHAH. (Okej, inte SÅ roligt).



Förresten så missade jag melodifestivalen... får ta igen på svt play...

2010-02-07 @ 02:14:19
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Lins-five! Hehe, jag kämpar på :D



Hehehe, så är det nog... jag garvar nog åt det mesta... :D (ett gott skratt förlänger livet WUHO)



Hmm.. juste.. så kanske det är. Attans. Och jo, det märktes att du inte direkt älskade låtarna.. :p Förresten så känner jag igen han Anders Ekborg jäkligt mycket. Vad har han gjort förut? Höh. Förresten 2: Vad håller hon Jenny Silver på med? Hon ser ju inte klok ut med de där kläderna och fladdrande armar. Shitpomfritt.

2010-02-07 @ 12:55:10
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

:D



Hmm.. han ser ut som en operasångare... Men Drömkåken har jag ju faktiskt sett! Fast rörmokaren vet jag inte om jag kommer ihåg, haha.



Höhö, juste :p Bajsfult (N) (<-- "tumme ner")

2010-02-07 @ 19:14:47
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback