Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr.

Uppvaknad och uppstigen klockan sju.. jag säger som i serien Earnie "URK! URK! URK!"

...men så här är det när man ska vara på g ifall det blir tal om eventuellt jobb. Då måste man vara i gasen lite redan innan och lägga sig tidigt (ett är tidigt för mig skall sägas) för att kunna vara beredd om vikarierandet skulle behövas.

Idag är det alltså inget vik som synes eftersom jag sitter hemma och skriver detta. Med andra ord blir det ännu en dag i FM:s förlovade land. Bara det att herr Erik inte kommer bli online förrän vid 11-tiden, så tills dess får jag hitta på nå't annat.

Inte en käft online på msn nu för övrigt. Typiskt. Kanske på den otroliga facebookchatten? Nej, inte ens det. Vad är det här?? Är verkligen alla andra normala och sover?? Eller pluggar. För det kan väl inte vara så att någon jag känner skulle jobba? Det låter nästan för otroligt för att vara sant.

Har ingen film att se heller.. eller jo, det hade jag visst! "Rain Man" låg här i en mapp. Har jag faktiskt inte sett förr, men den har ju vunnit Oscar en gång i tiden så det är nog dags. 2.13 lång, det låter prima. Så säger vi, avtalat, bokat, bestämt.

På tal om film såg jag en gammal favorit igår, "Klassfesten". Från 2002, så jag kan nog börja kalla det för gammal.. låter sjukt men..
En riktig uppväxtfilm. Har sett den ett antal gånger. Sista scenerna är svåra att slå, det är bara så fint.
Mina klasser har aldrig vart såpass jobbiga som de i filmens nog var i 9:an, men man har ju gått i högstadiet. Man ser några roller ganska tydligt framför sig. Jag är rätt mycket Magnus (Björn Kjellmans) roll om man ska jämföra. Inte mobbad, men den man inte la märke till liksom. Lite så, man bara fanns och gjorde det man skulle, kände sig olik andra.
Att filmen avslutas med en av världens bästa låtar, "Calleth You Cometh I", skadar ju inte heller.
Suck.. jag hoppas inte jag behöver vänta tills jag är 36 som Magnus innan jag vet hur jag vill ha mitt liv och börjar känna mig helt lycklig.

Mot "Rain Man"!



Eftersom nötet som laddat upp videon inaktiverat inbäddning av den (Varför gör man det?? Ge mig en förklaring snälla) och det är den enda uppladdning jag hittar av just den så får ni nöja er med en länk:
http://www.youtube.com/watch?v=PDwqIj6Ck1g

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahahah, den var rätt så torr.. hahah.



"Öga för öga" får mig att tänka på Beck. Burrrrr. Hmm.. du har minsann rätt. Kanske lite väl intimt. Vi kör en ordinary high-five (h5) (<-- high-five-smileyn)



(Förresten tog det grymt lång tid för mig att förstå att h5 blir high5 som blir high-five... herregud)

2010-02-09 @ 14:05:21
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

FÖRRESTEN (2)! Rain man är sjukt cool :D

2010-02-09 @ 14:05:40
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback