Really too late to call, so we wait

Pluggdag efter pluggnatt! Eller ja.. beror på hur man ser det. Det har pluggats? Ja. Men hela dagen och natten? Nej.
Sköt upp och sköt upp tills det inte gick att skjuta upp mer inatt och skrev allt intensivt och snabbt mellan 04.00-05.00 ca. Under pressure!

Idag kom gruppen på besök, men blev mest att vi började bestämma vem som skulle säga vad och sedan fastnade övriga gruppen vid SNES och Mariokart medan jag knattrade ihop en muntlig presentationsskiss av det material vi hade. Suits me just fine :) Gillar att ha koll på saker och ting när det gäller redovisningar (därmed inte sagt att jag ger allt jag har för just denna redovisning, låååångt ifrån).

Så småningom ner till Kåren och spana in ett nesligt nederlag för Team Sinander/Ståhlbrand i Kåre Champions League. Bättre tider kommer grabbar!

---

Är i ett skumt sinnelag för stunden. Är inte på topp, men jag har inte tid att vara nere och blir därför automatiskt självtvingad att vara uppåt för att fixa redovisningstjafset. Fungerar lite mer maskinellt än vad man skulle önska. Blandar in mig i knepiga formuleringar som vanligt..

Vet inte riktigt vad jag känner. Diskuterade saken igår och mådde fint för stunden, men har svårt att fastna i ett stabilt tillstånd. Det är antingen eller hela tiden (utom nu då när jag tvingar mig att lägga allt sådant åt sidan så mycket det går och hamna på någon slags mellanmjölksläge bara för att komma framåt). Uppåttjack eller nedåtspiral.


Ögonen går åt alla håll, sinnena följer efter
Tankar, lukter, syner, ljud
Saker som sägs och saker som händer
Ibland stannar man upp
Tar in och fastnar
Ett frö börjar sås i kroppen
Men så slutar man att vattna
Fröet blir aldrig mer än ett frö
Förvirring uppstår
Man hittar nya frön som börjar väckas till liv
Så fortsätter det
Utan stopp, stabilitet, ihållande känsla
Tiden då det ihållande fanns bleknar alltmer
Då, när man visste vad man ville
Då, när blyghet var enda hindret
Då, när inte grubblande också satt i vägen
Det var då det
Nu är nu
Fröpåsen har fortfarande sina frön,
men den rätta jordmånen tycks aldrig komma

//RB



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback