Framsteg föds ur samlade sinnen

Det är alltid lika kul att gå på en försenad buss, stanna med den i en korsning och se anslutningsbussen svischa förbi rakt framför nosen. Så gick det till imorse vilket resulterade i en liten rask promenad helt i onödan eftersom alla handledningstider ändå var förskjutna och jag kunde satsat på en stilla lunk istället.
Med detta inledande klagande avklarat så kan jag inte påstå att dagen blev så mycket värre, därifrån blev det mest avslappnat och positivt.

Efter den mycket kortfattade handledningen, som får vår del mest handlade om lite bekräftelse på hur vi såg på saker och ting, så satte vi oss ner och plitade ner lite mer detaljerat vem som ska ta hand om vad osv.
Vid tretiden kände sig gruppen nöjd och det blev lunchande på McDonalds innan vandring hem.
Produktiv dag helt i linje med mitt arbetstempo kan man säga. Framsteg, effektivt och inte segdraget.

För en stund sedan ringde herr Sinander och föreslog lite öl på kåren så det kommer hamnas där så småningom. Antar att det blir mest hederligt skitsnack och kanske några uns om arbetet.

---

Var ett bra tag sedan jag körde filmrecensioner nu så varsågoda:

Edge of Darkness - Spanade in denna i helgen när Marcus var här. Efter ett avancerat väljarsystem mellan diverse nyare filmer så enades vi till slut om Mel Gibson-rullen som försökte bli mer än den blev kan man säga. Förväntningar byggdes ofta upp, men det kändes som lite antiklimax rätt ofta, trots Gibsons fina insats. Säga vad man vill om Gibson privat, men han är fortarande en rätt bra skådis. Helhetsintrycket blev "okej", varken mer eller mindre. Storyns grundtanke bra, men inte utförd till sin fulla potential. B B


Beck - Levande Begravd - Senaste och sista (?) Beck-rullen med Haber och Persbrandt i de bärande rollerna. Har fortfarande inte bestämt mig helt hundra vad jag tycker än. Lite samma sak här, Idén kunde blivit så bra och vissa sekvenser är prima, men som helhet känns det halvfärdigt ändå. Kan inte riktigt sätta fingret på det hela. Kanske att den kändes lite kort? Inte omöjligt. B B B- ungefär. Svårbedömt.


From Paris With Love - Även om jag lite halvt hade misstanke filmens stora vändpunkt redan på ett tidigt stadium så var detta ändå en skön rulle. Travolta som badass agent är inte alls tokigt och manus är helt okej. Den jag rekommenderar mest av dessa tre just nämnda filmer. Inget historiskt mästerverk på något sätt, men sevärd, speciellt om man gillar lite skön agenten-som-äger-alla-med-en-halvmesig-sidekick. B B B

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback