Ego Newcut svarar på frågor mitt i veckan

För att fördriva tiden så tänkte jag fylla i en härlig liten lista för sisådär hundrade gången i ordningen i livet (minst). Det svåra är att leta upp listor som inte enbart består av de vanliga tråkiga frågorna man läst x antal gånger förut (Längd, favoritlåt, favoritskådis osv).

 

 

 

Hur länge har du bloggat?
Sedan mars 2008, så över två år nu.

Vilka bloggar läser du?
Lauls, Nybergs, Stillbergs, Banks & Nivas ibland, Calles. Typ de.

Har du åkt rullstol?
Jepp, en eller två gånger, inte säker. En gång var i alla fall när benet blivit gipsat efter att knäet vridits ur led.

Hur mycket är klockan?
16.31 för tillfället

Vad tänker du på just nu?
Glass

Har du druckit mjölk idag?
I varm O’boy-form, ja

Vad gjorde du för 43 minuter sen?
Låg här i soffan och funderade på vad jag skulle göra

Tycker du om kycklingar?
Att äta: mums. Sen de små gulaktiga sakerna som springer runt och tjirpar är rätt söta också.

Vad använder du för shampoo?
Det som råkar stå i duschen. Handlar jag själv brukar det bli Head&Shoulders

Favorit ämne i skolan?
Svenska, historia, musik, bild, litteraturhistoria, idrott (efter högstadiet) och psykologi. Ungefär så.

Blogga eller läsa andras bloggar?
Gillar ju att skriva av mig, men intressant att läsa andras tankar också. 50/50 mellan mig och de jag läser.

Vad ska du göra ikväll?
Kolla Bayern – Lyon och kanske någon film, får se.

Hur tidigt går du upp på morgonen?
När jag jobbar så blir det oftast vid den hemska tiden 06.00 efter en dålig natts sömn, men om jag är ledig så varierar det mellan 11-13 i snitt.

Favoritfotomotiv?
Människor och natur.


Hur många msn-kontakter har du?
Ska kika... 64 ser det ut som.

Varför bloggar du?
Främst för att bara skriva av mig, men ibland också för att berätta vad jag tycker om saker och ting istället för att tiga still och acceptera att endast ett överflöd av t.ex. medias åsikter väller ut utan mothugg. Att viss musik spelas mer än annan på radio är en typisk punkt på sådant som gör mig rejält grinig.

Vad har du för frisyr?
Eftersom jag rakade bort det mesta i förrgår så vet jag inte om det kallas för frisyr längre, men rätt kort i alla fall. Mycket lättskött.

Hur många par skor har du?
Jaa.. kanske.. runt 10? Men jag använder de inte allihop längre. Många som slitits och numera bara står, alternativt används om man ska ta på sig nå’t snabbt och bara springa ut i trädgården eller liknande. Skor som jag använder aktivt är ungefär tre par om året (ett par vår- och sommarskor, ett par höstskor och ett par vinterskor när höstskorna inte pallar snön)

Vad såg du senast på tv?
Inter – Barcelona... tyvärr.

Vad skulle du göra om du vann 20 kr?
Först bli förvånad över vad det är för märkligt snållotteri som jag plötsligt köpt en lott i och sen glatt rycka på axlarna och stoppa tjugan i fickan.

Vad är Sverige för något?
Ett rätt så trevligt land med vacker natur. Dessvärre varar sommaren alldeles för kort.

Är du morgon eller nattmänniska?
Natt. Definitivt natt. Däremot kan jag tycka att det är mysigt även på morgonen (om jag inte gått och lagt mig än) och förmiddagen (om jag av någon anledning gått upp runt nio) om det är sommar och sol. Men vaknar jag runt klockan sex, alla årstider, så ser jag mest ut som ett utskitet åskmoln och vill snurra in mig i täcket igen.

Vad är du bra på?
Sticka in små underfundiga skämt i konversationer, skriva, gehör, sjunga (helt okej i alla fall). Ungefär så.

Gillar du insekter?
Fjärilar och humlor, men i övrigt kan insekterna dra lååååångt in i skogen och stanna där för min del.

Är du kittlig?
Nämnde jag när jag kommenterade ett annat formulär häromdagen, och ja som sagt. Under fötterna främst.

Är du mörkrädd?
Värre när man var liten. Nu kan jag gå ut om det är mörkt på någon väg eller så liksom, men jag är väl inte sådär jättesugen på att vandra i en kolmörk skog om vi säger så (men vem är det?).

Om du fick välja bara en sak, vad som helst att ta med dig på en öde ö, vad skulle det vara?
Egentligen skulle man ju säga en söt tjej, alternativt sin bästa vän, men det vore å andra sidan rätt elakt om de skulle behöva hamna där bara för min skull. Så det smartaste är väl isåfall något vasst, vi säger en yxa (går att använda som kniv, skapa gnistor med och det går nog betydligt snabbare att fälla ett träd med just en yxa istället för en kniv)

Meningen med livet enligt dig?
Att ha roligt, umgås med de man trivs med och äta god mat. Njuta så länge det varar helt enkelt.

Hur många besökare har du dagligen?
Varierar mellan två och runt åtta skulle jag tippa. Som jag sagt förut: jag skriver inte främst för att attrahera andra, utan för att skriva av mig. Men självklart uppskattar jag om folk läser det jag skriver.

Vad har du för kamera?

Sony Cybershot DSC-W270

Vad har du för intressen?
Film, musik, parta, Football Manager, fotboll rent allmänt, humor

Vilken klädaffär tycker du bäst om?

H&M rent generellt. JC är också okej. Men jag är ganska ointresserad av märken. Kostar inte plagget en förmögenhet och är snyggt så köper jag det. Sen om det är ifrån Harrods (inte så mycket billigt där förvisso) eller Pers Prisvärda Plagg rör mig inte i ryggen.

Snyggaste manliga kändisen?
Brukar säga Brad Pitt. Har åldrats med värdighet definitivt.

Dator/tv?
Dator. I den kan man se på tv om det kniper.

Glass/godis?
Godis, choklad

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor?
Det låter bättre! Inga tjugo fjuttiga kronor. Förmodligen betala CSN-lånet på studs, sen resa och uppleva massa saker och till sist investera i lite prylar för framtiden.

Har du någon dold talang?
Dold talang.. bra på att ge fotmassage kanske? Men annars.. nja, sjunger väl okej som sagt. Lätt för att skriva dikter, både roliga och seriösa.


Drömresemål?
Nya Zeeland, sen en tripp till Australien när vi ändå är där borta.

Favoritserie?
Vänner. Goda andrapristagare är Lost, Fawlty Towers, Simpsons, Macken, Nile City.. osv.

Favoritårstid? Varför?
Sommar. Jag älskar att grilla med några vänner och en kall öl i handen och det görs liksom bäst på sommaren. Springa ner och slänga sig i havet medan solen steker är också rätt så mycket mer behagligt på sommaren än t.ex. vintern. Vad finns det att INTE gilla med sommaren? (Förutom insekterna som vi nämnde förut då).

Har du vunnit på trisslott någon gång?
O ja, såna där härliga vinster som precis räcker till att köpa en ny lott.

Vad har du för planer i sommar?
Grilla! Njuta! Trivas! Leva! Låter det som en bra plan? Kom och häng med mig då! Och ja, grilla såklart, men det ingår i ”Njuta!”

Drömjobb?
Något inom fotboll, helst scout, men det är en rätt lång väg dit.

Har du någonsin varit i Borås?
Väs, ja. Mycket när vi var små eftersom pappa är därifrån och farmor bodde där, men senast vet vi ju hur det gick med en viss blind kärring som gjort sitt körkort i slöjden.

Var skulle du helst vilja bo: i Uppsala eller i Luleå?
Jaa, säg det? Luleå har jag aldrig vart i, däremot Uppsala några gånger. Jag får nog besöka Lule först innan jag kan lämna besked på den frågan, men min instinkt säger mig att jag skulle trivas bättre där uppe i norr.

Dessie vs Paow?

Vem vs. vem? Antar att det är två horribla bloggare. Låt mig säga ingen rent spontant.


Vilka bloggare skulle du vilja träffa irl?

Tjaa, alla de jag räknade upp förut som jag inte redan träffat vore ju trevligt :)

Vad spenderar du helst dina pengar på?
Jag spenderar inte så mycket pengar rent generellt. När jag spenderar så brukar det gå till tråkiga saker som räkningar eller liknande. Men okej, vad jag HELST spenderar dem på.. en eventuell flickvän? :P Annars om det ska vara till mig: öl, godis, film och musik (visst kan man ladda hem, men om jag verkligen gillar en artist eller film så köper jag filmen eller plattan), gå på IFK-match. Och om man drar hem ett antal personer för att käka så är det kul att handla mat, exempelvis om man ska just grilla.

Vilken är din favoritglass?
Den hette Joker, fanns när jag var liten men inte nu, från GB. Numer är det antingen Magnum Classic eller Tip Top.

Vilka länder har du besökt?
Grekland (Rhodos), Tyskland, Danmark, Norge, Belgien, England, Spanien. Och en rastplats i Frankrike på väg till och från Spanien med buss.

Om du fick veta att du bara hade tre dagar kvar att leva, vad skulle du göra då?
Först springa ut i skogen och skrika typ ”FUCK!” och sen samla ihop så många vänner jag kunde, göra slut på alla mina pengar och ha så roligt som möjligt.

Besöksrekord på bloggen?
Öhm.. kan ha varit 32 en gång, men inte säker. Kan ha varit 22 eller 16 också.

Om du bara fick läsa en blogg, vilken du skulle du ta?
Nybergs. Fotbollsbloggarna är inte nödvändiga så sett, men från fröken Nyberg kan man få sig en massa skratt ibland.

Har du någon speciell "strategi" över hur mkt du ska blogga osv?
Inte direkt, men försöker att skriva minst varannan dag i alla fall, helst en gång per dag.

Hur mycket pengar handlar du kläder för i månaden?
0 kronor i snitt nuförtiden! I sommar lär det la bli något, och till hösten om jag nu kommer in på en av de utbildningar jag sökt. När man är här hemma blir det inte av eftersom aldrig någon annan verkar vara så intresserad av att handla så då skiter jag också i det. Jag har en massa snygga kläder ändå liksom som jag köpte på mig under tiden i Falun.

Vilken kändis skulle spela huvudrollen i en film om dig?
Eftersom jag bara är 23 än så länge så bör han ju för det första vara rätt så ung. Sen vill jag ha någon som har humor.. vilka har vi då? Gustaf Skarsgård hade varit bra om han inte var så jävla lång (1.91). Det är svårt att hitta just i lämplig ålder också. Gah, har funderat hur länge som helst nu! Vi gör såhär: ni får komma med förslag om ni vill istället.

Vad har du för mobil?
En stabil Nokia som typ inte kan dö.

Läser dina vänner/familj din blogg?
Jo, några i familjen och några få vänner

Har du bara haft den här bloggen, eller någon blogg innan?
Endast denna. Varför starta flera?

Vad är det klantigaste du gjort?
Ingen aning. Jag gör inte så stora klantsaker. Klantas det så är det i obetydliga proportioner och därför kommer jag inte ihåg dem heller (läs: jag förtränger dem).

Vill du ha hål någonstans som du inte har?
Nej, det tror jag inte. När jag var yngre funderade jag på att pierca läppen, men det blev aldrig av. Eller jo, när jag var liten ville jag ha Sorkens hål! Ni vet i Nalle Puh. Det hålet gick ju att flytta, en gång blåste det bort. Tänk vad praktiskt att ha med sig ett hål man kan smita in i överallt.

Ska du byta bloggdesign?

Njäe, inte direkt, men header inom någon månad kanske.

Har du någon idol?
Idol och idol. Brukar bli idel komiker när jag räknar upp förebilder. Chevy Chase, Groucho Marx, Matthew Perry, Peter Rangmar, Claes Eriksson, John Cleese t.ex. Folk som kan glädja andra helt enkelt.

Vilka internetvänner har du känt längst?
Har inte så många rena internetvänner, men Linda Saaek kan jag gissa att det är. Känt sedan tre år tillbaka eller nå’t.

Typ av favoritböcker?
Gärna lite ungdomstouch á la Gardells böcker, men annars funkar definitivt Läckbergs deckare.

Har du träffat någon internetvän irl någon gång?
Ja, men bara en än så länge.

 

 

Sådär! Det får räcka för denna gång.

 

---

 

Sist måste nämnas att filmen med Sandra Bullock som jag såg igår förtjänar B B B B i betyg. Fin film och även den bättre än överskattade "The hurt locker". Varför får inte jag vara enväldig domare i Oscarsjuryn?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det dags att bli orolig när man tycker det är roande att läsa sådanahär listor?



adda mig på facebook, vettja! nadja thorup palo @

see ya there!

2010-04-23 @ 22:48:36

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback