I've still got the scars that the sun didn't heal

På torsdag drar jag åter ut på resa, denna gång till Kalmar! Börjar känna mig rätt så rotlös nu, än mer än innan. Längesen nu jag kände att jag hade ett hem som kändes som mitt eget (Falun), så jag fortsätter på den inslagna resande vägen. Sitta här hemma och inte göra nå't är jag liksom färdig med i för långa perioder..
I vilket fall ska det bli grymt kul att träffa Henke igen, enda pålanerna vi har hittills är att spana in "Inglourious Basterds" på bio samt att bänka oss framför IFK-GAIS på måndagen. I övrigt lär vi dra ut att parta minst en gång, oh yes!

Satt uppe ett antal timmar inatt och knåpade ihop en liten video. Blev ganska personligt så begär inte direkt att alla ska fatta precis alla val av bilder eller klipp, men jag gjorde den mest för mig själv, för att jag verkligen ville få ur mig något till låten eller vad man ska säga.. Den är ganska mycket mig. Sen att Tuva sjunger gör det inte sämre :)


 

Shadows are falling and I've been here all day
It's too hot to sleep time is running away
Feel like my soul has turned into steel
I've still got the scars that the sun didn't heal
There's not even room enough to be anywhere
It's not dark yet, but it's getting there

Well my sense of humanity has gone down the drain
Behind every beautiful thing there's been some kind of pain
She wrote me a letter and she wrote it so kind
She put down in writing what was in her mind
I just don't see why I should even care
It's not dark yet, but it's getting there

Well, I've been to London and I've been to gay Paree
I've followed the river and I got to the sea
I've been down on the bottom of a world full of lies
I ain't looking for nothing in anyone's eyes
Sometimes my burden seems more than I can bear
It's not dark yet, but it's getting there

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tycker att min röst är ett utmärkt exempel. Att lyssna på mig varje gång man går in på min blogg vore ju underbart. Min röst som är så fin inspelad... typ... inte. Men iaf.



"Den jäkla kärleken". Bra sagt. Vet inte ens om jag tror på kärlek. Det vore inte så konstigt i mitt fall. Förresten. Kanske inte ensam... men det var 16 mot 3. Detär illa nog. Hehe.



Haha, nejmen jag kan väl inte säga på det viste kanske.. men jag blir väl kanske lite glad av all musik. Så då lyssnar jag på sån musik när jag är deppig för att bli glad. Och då kan det väl på sätt och vis kallas för deppmusik. Typ. Eller... nåt. Hmm... jag har aldrig varit ett större fan av svensk musik, så jag kan inte riktigt säga vad jag själv tycker om Broder Daniel och Kent... och jag vet att jag säkert missat något skitbra, du behöver inte säga det :D



19 år säger du... ja.. det är ju faktiskt 2 år kvar. Jag klara mig nog till dess. Utan problem.

2009-09-30 @ 09:21:20
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Carl-Filip

Fy fan vilken ball video! Jag önskar att jag kunde göra likadana!! Bra låtval också!

Det är lite som på film, musiken får fram något mer än bara själva bilden/scenen. Jävligt bra alltså!

Jag ska verkligen försöka göra något linande själv!

Asbra helt enkelt! :o)

2009-10-02 @ 18:55:58
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback