Uppsala? Ytterst tveksamt

Varit i kontakt med min arbetsgivare från E-tuna angående eventuella jobbet i Uppsala. Dock, med 99% chans, så blir det inget av med det jobbet eftersom en annan snubbe som är mer insatt och snabbare kan gå in givetvis är förstavalet. Inget att säga om det, hade inte jätteförhoppningar på just det jobbet ändå eftersom de uppgifterna jag skulle haft där är rätt färska för mig och jag saknar helt rutin för dem. Fast alla börjar ju nå'nstans och jag brukar alltid lyckas klara av allt jag tar mig an så det hade säkert funkat det med. Men nu är det som det är och bara att fortsätta leta hopplöst. Egentligen, så här i efterhand, så borde jag fortsatt att plugga något annat direkt när jag var klar med ljudutbildningen, typ tre år till. istället för att kasta bort nästan två år (jo, det är så det känns även om jag tagit körkort och haft första jobbet). Kanske att jag kör nå't snabbt till våren, vi får se.. Börjar dessvärre komma in i ett stadium jag nästintill aldrig varit i - jag vet inte vad jag vill. De senaste åren har sakteliga malt ner alla de illusioner jag vuxit upp med, de drömmar jag haft och nu börjar punkten att nås där jag inte vet varken ut eller in vad jag vill göra av mitt liv. Det är ingen rolig känsla.

Jag har nästan alltid vetat vad jag vill, haft åsikter och vågat säga vad jag tycker, vilket inte alltid gått hand i hand med alla de lärare jag haft under årens lopp. Ofta har det varit duster och ofta har jag gått segrande ur dem, stärkt.
Nu finns inga lärare längre, men jag har fortfarande åsikter om folk frågar mig saker och basunerar gärna ut vad jag tycker. Ibland är det kanske påträngande, vad vet jag, men jag går sällan över gränsen och att försöka såra folk är inte min grej. Så.. åsikterna finns kvar, men det jag nämnde först, att veta vad jag vill, det är det värre med. Vägen är inte lika guldkantad som när man var yngre, jag inser det mer och mer. Verkligheten är inte den man trodde, allt är inte så enkelt.

Nu står jag snart vid ett nytt årsskifte och säger samma sak som det förra skiftet: må nästa år bli ett bättre år än det som varit!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback