The most radical thing is to do what your heart tells you to

Idrott igår igen, men denna gången kan jag röra mig utan problem dagen efter! Och då rörde jag mig ändå bra mycket mer denna gången. Inte bara innebandy utan även en del basket. Att jag är lättränad om jag bara vill, det vet jag, men att det skulle vara såpass lätt det trodde jag inte. Med detta i åtanke kunde jag utan nå't som helst dåligt samvete proppa i mig lite choklad och de nya sourcream/bearnaisechipsen under kvällen. Chipsen var helt okej, men smakade inte överdrivet mycket bearnaise.

Ledig idag! Detta innebär mera fm med Erikski över nätet. Kroatiska ligan känns bra mycket mer motiverad än Jamaikanska som vi körde förra veckan. Den gick enbart totalt värdelöst och fick vårt tålamod att försvinna ut i tomma intet. Synd bara att Hajduk Split, klubben jag tagit över i Kroatien, ska snåla så. Hade jag bara haft ca 16 mille till så hade jag varit nöjd. Men, men fick ändå ihop det mesta jag ville ha. Nåväl, låt oss lämna detta intresse!

Nu när man har jobb lite då och då så känns det som att det händer lite iallafall. Inte bara som Broder Daniel sjunger "Life's an endless row of days, but the heart longs to get away" utan lite som stoppar känslan av att det bara är en massa dagar som passerar. Dock vill jag fortfarande ha en nystart på något sätt. Att plugga en andra sejour kan absolut vara en sådan start. Man är bara ung en gång, så är det! En enda gång! "Vuxen" har man från 30 och uppåt på sig att vara, men ungdomen tar en dag slut, vare sig man vill det eller inte. Inombords kommer jag säkert alltid känna mig ung i den meningen att jag har barnasinnet kvar, men utombords (kan man säga så utan att låta som en båtmotor?) förändras man dessvärre.


Nog om detta, låt oss istället avsluta med en låt av ett band som gör comeback med ny skiva till våren.



Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag menar; Jag visste att du lyssnade på världens bästa band vid namn Kent, Men The ark!? Det är ju helt genialiskt!

.. Och chipsen.. Dom är faktiskt himla goda!

2009-11-27 @ 20:26:58
URL: http://nadjaolgamarie.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback