Sound of music

Lite plötslig inspiration kom till mig! Alltid när jag får frågan om vilka band/artister jag lyssnar på så nämner man ju några, men inte med någon speciell struktur mer än att kanske de man lyssnar på mest nämns först. Så nu tänkte jag göra ett system där en hel del blir nämnda.

Min tanke är att jag tar ett band/en artist vars bokstäver börjar på samma som ordningen i alfabetet (ni fattar när ni kollar nedan). Kriterierna (som är lagom hårda):

- Det ska vara musik som man gillar och lyssnar på någorlunda mycket, inte bara om du hört nå'n enstaka låt med artisten.
- Endast en kandidat per bokstav!
- Det måste inte vara den artist man lyssnar på allra mest på bokstaven i fråga.
- Finns ingen på en speciell bokstav, eller om ingen dyker upp skallen så lämnas bara blankt.
- Band som har "The" som artikel räknas namnmässigt på det som kommer efter, d.v.s. Beatles på B t.ex.
- Personnamn går efter förnamnen (som att hela namnet räknas som artistnamn, t.ex. Michael Jackson på M).

Visst blir det en hel del artister som inte kommer med ändå eftersom de kanske är på samma bokstav som en annan man skriver, men ändå ett rätt bra system tycker jag för att visa på en del av det man gillar!

Well, let's get down to business, shall we?

A: ABBA

B:
Broder Daniel

C:
(The) Clash

D:
Daft Punk

E:
Elvis Presley

F:
Foreigner

G:
Green Day

H:
Håkan Hellström

I: -

J:
John Lennon

K:
Kent

L:
Lasse Lindh

M:
Magnus Uggla

N:
Nationalteatern

O:
Orphei Drängar

P:
Pink

Q:
Queen

R:
Robert Broberg

S:
Sentenced

T:
Timbuktu

U:
U2

V:
Veronica Maggio

W:
(The) Who

X: -


Y:
Yazoo

Z: -

Å: -

Ä: -

Ö: -


Det är fan att man inte kommer på någon på bokstaven i (förutom artister med enstaka låtar då, typ Irma Thomas - Time is on my side). Kom fram till att det finns rätt många jag gillar på B och E iallafall. Detta får vara nog för idag, kommer jag på på de andra för jag in det nå'n gång.


Here's looking at you kid


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hehe, jepp. I'm still alive.



Hm.. men något säger mig ändå att svenska borde vara roligare. Skämten, och allt :D



Hehehe. Oups. Ursäkta :D Jag vet hur Rolf himself ser ut dock! Men nu får jag väl se till att lära mig namnet också.



Till slut it is, then. Då ska jag aldrig mer i hela mitt liv skriva "tillslut". Det blir bara pinigt.

Hehe, japp. Det var faktiskt dig jag syftade på. Jag hoppades på att du skulle kommentera det, haha. Men jag lyckades skrapa ihop en annan kommentar :D



Var Paranormal Activity läskig? (Om du sett den än?)



Och så måste jag säga att det här inlägget var lite roligt! Ser att du gillar mycket svensk musik (Y). Jag kanske snor idén sen.. kör samma på min blogg :D Hehe, om jag får ;)

2009-12-01 @ 21:48:29
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback