"Detta fält måste fyllas i", tydligen

Jaha, vad ska man göra av denna underbara, men blåsiga, dag då? Finns ett flertal alternativ:

- Spela FM. En syssla som fördriver tiden mer än mycket annat. Stark kandidat trots att jag dampat loss på det ett flertal gånger.

- Gå ut och promenera. Promenaderna har drastiskt minskat från att jag började gå ut en timme om dan i februari. Stor bidragande faktor till minskandet är att miljöerna här runtom har blivit rätt tröttsamma att besöka. Svag kandidat.

- Spela gitarr. Jo, det har ju faktiskt hänt ett antal gånger att jag tagit tag i den biten och lärt mig själv då och då. Ett flertal ackord har satt sig i ryggmärgen, men jag har inte direkt flytet än. Plocka kan jag inte alls, men mitt gehör tar mig ändå långt.

- Grubbla över livet. Fast denna bör nästan inte räknas som ett separat göromål. Grubblar gör jag ju nästan hela tiden ändå, vare sig jag försöker eller inte.

- Träningscykla. Nej.

- Se på nå'n ny film. Inte alls otänkbart! Fast blir nog snarare framåt kvällen.

- Se Söndagsparty m. Filip & Fredrik, samt Parlamentet. Starka och lättsamma kandidater. Visst verkar jag aktiv idag?

- Knarka Facebook och göra alla galna med att genomföra fler test. Mja, kommer säkert nå't idag :)

- Skriva ännu fler punkter på den här listan och dra ut på tiden ytterligare. Nej, nu får det nog räcka. Har varit tillräckligt ointressant redan.

     
Jag kan se hyfsat "normal" ut..

Men det är lättare och roligare att fula sig



"This is the fifth trip I've made today and I haven't been anywhere yet"
- Groucho Marx

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Ja, FM dampar man loss på ibland! även om tiden går fort som fan när man spelar det. :o)

2009-05-27 @ 23:44:37
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com
Postat av: Carl-Filip

Jag måste säga att det är bra av dig att planera dagarna, även om du inte har något arbete att gå till varje dag. Människan behöver stimulering, självförverkligande och meningsfulla aktiviteter. Även om det kan tyckas vara nonsens att spel FM och se på film dagarna i enda, så har det ju ingen betydelse så länge man själv tycker det är roligt. Precis som på jobbet, något du tycker är kul. Enda skillnaden mellan jobb och fritid bör vara att på jobbet får man betalt för det som man tycker är roligt. På fritiden får man hitta cred på annat sätt.

2009-05-30 @ 18:56:39
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback