Humörsvängningar

Klockan börjar bli lite lagom sent sådär och humöret har som vanligt pendlat. Nu är det på den positiva sidan om strecket :) Sitter här och kollar på krönikan från VM 1990 i Italien. Bara en så'n sak.

"Fotboll! sa Skalman, och somnade"

Premiären i allsvenskan närmar sig med stormsteg och det firar jag med att fylla i det quiz som spelarna har fått fylla i på IFK Göteborgs hemsida.

FAKTA OM RICHARD
Namn: Richard Björkman 
Smeknamn: Björkman
Tröjnummer: 32
Född: 28 Augusti, 1986.
Vikt: 74 kg.
Längd: 177 cm.
Födelsestad: Göteborg (Mölndal)
Moderklubb: -
Antal a-lagsmatcher i IFK: -
Varav i allsvenskan: -
Antal a-lagsmål i IFK: -
Varav i allsvenskan: -
Landskamper: -

DET HÄR ÄR OCKSÅ JAG
Andra idrotter i yngre år:
Handboll, Golf.
Namnet på min första skola: Diserödsskolan.
Träningsmoment jag uppskattar: Träningsmatch.
Senaste betyg i musik: MVG.
Min första utlandsresa: Tyskland. 

NIO FOTBOLLSFRÅGOR
Bästa medspelare jag haft:
Martin Friskopp.
Bästa motståndare jag mött: Martin Friskopp.
Favoritlag i England: Leeds, Margate.
Favoritlag i Italien: Fiorentina.
Favoritlag i Spanien: Barcelona. 
Min första fotbollsidol: Martin Dahlin.
Tvåa bakom oss 2009: Elfsborg.
Min största supporter: Familjen.
Nummer ett i världen: Fotbollsmässigt: Leo Messi just nu.

FEM SNABBA
Bloggare jag gillar:
Följer inte nå'n speciell, men Robert Lauls är väl okej. Sen mer "okända" bloggare som sofiaelviranyberg.blogg.se, whataboutlinda.blogg.se och amria.blogg.se t.ex. 
Vassaste fotbollsexpert/krönikör: Jag själv? Annars Marcus Birro.  
Världens bästa klubblag: Just nu Barcelona, trots vissa knackigheter på sistone.
Senaste bok jag läst: Håller på med "Gomorra". Mycket segläst. 
Café nummer 1: Får la bli "Du & Jag" i Falun.

FYRA FAVORITER
Semestermål:
London, still going strong.
Artist/Band: Vägrar välja en.
Skådis: Tuva Novotny.
Idrottsutövare: Sanna Kallur.

TRE ORD SOM BESKRIVER IFK GÖTEBORG
"Bäst i Sverige."

TVÅ PERSONER JAG SKULLE VILJA ÄTA MIDDAG MED 
Tuva Novotny - Ingen överraskning direkt. Fortsätter att i mina ögon vara den vackraste kvinnan på jorden.
 Farfar - Eftersom jag aldrig hann träffa honom.

ENGÅNGSBLOGGEN
Jag skriver ju "flergångsblogg" redan. Men nu ska det fortsättas ses på VM-krönikan och drickas mer mjölk innan den blir ljummen och äcklig. Tjo!

Kommentarer
Postat av: Sofia

"Bloggare jag gillar: Följer inte nå'n speciell, men Robert Lauls är väl okej. Sen mer "okända" bloggare som sofiaelviranyberg.blogg.se, whataboutlinda.blogg.se och amria.blogg.se t.ex. " !!!

Den har jag ju inte sett :D:D Så EUFORISK jag blir!

2009-03-25 @ 23:17:09
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Pjiter

FAKTA OM Peter
Namn: Peter Ståhlbrand
Smeknamn: Pjodor
Tröjnummer: 9
Född: 30 Juli, 1986.
Vikt: 72 kg.
Längd: 180 cm.
Födelsestad: Västerås
Moderklubb: IK Franke
Antal a-lagsmatcher i IFK: 0
Varav i allsvenskan: 0
Antal a-lagsmål i IFK: 0
Varav i allsvenskan: 0
Landskamper: 0

DET HÄR ÄR OCKSÅ JAG
Andra idrotter i yngre år: Ingen
Namnet på min första skola: Harakerskolan.
Träningsmoment jag uppskattar: Tvålagsspel
Senaste betyg i musik: G.
Min första utlandsresa: Tågluff vid 4 års ålder.

NIO FOTBOLLSFRÅGOR
Bästa medspelare jag haft: Richard Björkman :D .
Bästa motståndare jag mött: Mitt vänsterknä
Favoritlag i England: Blackburn.
Favoritlag i Italien: Napoli.
Favoritlag i Spanien: -.
Min första fotbollsidol: Tomas Brolin.
Tvåa bakom oss 2009: Elva lag före er 2012.
Min största supporter: Mamma.
Nummer ett i världen: Iniesta.

FEM SNABBA
Bloggare jag gillar: Borgar.blogg.se
Vassaste fotbollsexpert/krönikör: Niva.
Världens bästa klubblag: Bayern München
Senaste bok jag läst: Metro 2034 håller jag på med.
Café nummer 1: Det där mysiga i vasastan i göteborg.

FYRA FAVORITER
Semestermål: New York.
Artist/Band: Just nu: Coldplay.
Skådis: Michael J Fox.
Idrottsutövare: Patrik Berglund.

TRE ORD SOM BESKRIVER IFK GÖTEBORG
Anrik trevlig klubb

TVÅ PERSONER JAG SKULLE VILJA ÄTA MIDDAG MED
Hitler och Hayley Williams

ENGÅNGSBLOGGEN
Jag har börjat blogga på heltid i din blogg.

Svar: Alla svar godtagbara utom "Två bakom oss 2009"...
Richard

2012-09-27 @ 02:29:36

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback