"Ja, jag är bara här och vänder!"

Nu är jag hemma och vänder i stort sett. Efter inhuman städning dagen efter man partat lite så åkte vi (jag och familjen, Erik är kvar i Olofsbo och Henke drog hem redan i onsdags) hem till Dösebacka. Imorrn blir det buss i nästan sex timmar till Eskilstuna och installering i lägenheten jag ska bo i under jobbtiden.

Veckan har annars varit rätt lugn, nedstämd ofta som jag nämnde tidigare, men bättre än inget iallafall. Midsommaraftonen var lite sjuk dock. Vi partade och spelade lite fotboll i regn och åska tills Erik och Linus begav sig mot sängen. Jag och Henke tyckte däremot inte att det var dags att lägga locket på kvällen och tog istället en promenad iklädda våra guldhattar. Långt kom vi inte, snarare två stugrader framåt, innan vi vinkades till av några tjejer i 15-17-årsåldern. Glada i hågen hör jag mig och Henke föreslå att deras partande förflyttas till vår stuga. Sagt och gjort, stugan invaderades av ett 5-tal ungdomar, Erik och Linus fick ny energi, jag fick färgat håret, all alkohol tog slut som smör i solsken, och klockan hann bli runt sju innan den sista gästen lämnade. Totalt sett en rätt rolig kväll.

Igår var det en makalös upphämtning av Sverige! Tänk om man hade den viljan i "riktiga" landslaget. Stackars Molins säger jag bara.. Jefla Skräp-Landgren och Jag-har-räddat-hela-ett-svårt-skott-i-hela-turneringen Dahlin.




1. Den förbannade krocken. Jag är elakt skadeglad att hennes front ser ut som skräp. Det kan hon ha.
2. Den oändliga vandringen Falkenbergs Station -> Olofsbo. Aldrig mer. Henke är det som syns.
3. Durkslaget skulle tydligen alla prova. Min guldhatt tog ingen stryk som tur var. Henkes finger är oförklarligt.
4. Rita & Gissa, öl, chips, lugn och ro innan invasionen.
5. Dålig kvalité men ett av blott två kort som vi alla fyra är med på, Henke, jag, Erik, Linus.
6. Mitt i invasionen. Amanda, "Greger" (Daniel) och Fridha. Greger tyckte jag helt enkelt passade.
7. En trött Piffi som njuter av uppmärksamheten från Linus.
8. Jag och Erik helt enkelt.

Fler hamnar i bilddagboken.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback