Tisdag

Hmm, det var nästan oroväckande lite som hände idag. Det kan inte vara såhär enkelt, alltså enkelt i den meningen i arbetsmängd, det är inte jätteenkelt system att lära sig. Men när man väl lärt sig det så kommer det kännas rätt skönt. Kanske är det för att det är sommar och det är mer lättsamt på radion då, men ändå. Jaja, jag klagar absolut inte. Solen skiner, jag har skurkinternet och framtiden är oskriven.

Och redan börjas det spekuleras i om mr. Jackson fejkat sin död. Jag tänker bara: vafan, varför inte? Sannolikheten är inte jättestor såklart, men man kan aldrig vara 100% säker om man inte sett kroppen med egna ögon. Samma sak med Elvis. Jag säger inte att nå'n av pajsarna är i livet, men varför skulle tanken vara någon omöjlighet? Båda på nedgång karriärmässigt när det hände och sen gick de upp i popularitet som aldrig förr. Båda hade stor press på sig utifrån vilket kan ha skapat känslan av att en gång för alla gå under jorden (på det levande sättet alltså). Virtanen skriver också om denna post-dödspopularitet på aftonbladet om man vill läsa lite mer än min korta notis. Anyway, jag bara säger att man aldrig kan vara säker, men jag tror inte det är på låtsas. Tyvärr :/

Visste ni förresten att en av de nya lagarna som träder i kraft imorgon innebär ökade studiemedel på bidragssidan (för arbetslösa)? Kanske dags att fundera på att plugga igen om inte fler jobb uppenbarar sig..

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback