Opp och ner, ner och opp

Uj, idag blev det lite stressigt för en gångs skull. Det är nämligen så det fungerar, antingen är det kolugnt eller så händer allt på en gång. I vilket fall, en special-sändare används från Södertälje som jag inte har jättekoll på hur den fungerar, så återgången, det vill säga kommunikationen från programledaren ut till reportern, är lite mer komplicerad att ställa in. Till slut, efter en del stress, så fick vi en speciallösning att fungera iallafall. Ska få mer info om hur det fungerar smidigare när den andre teknikern återvänder, han är nämligen ute i fält i andra änden av nyss nämnda sändning.
Efter lunch ska också jag bege mig ut med bussen/skåpbilen, men vart vet jag inte än. Detaljer..

Förlängt med en vecka har man också fått, mera klirr i kassan, så "semestern" börjar först en vecka in i augusti. Innan dess blir det alltså Marcusresan nästnästa helg och sedan helgen därefter hem till Götet för U2-konserten. All clear? Good.


Idag har vart, trots stressen, en väldigt seg dag. Det har hänt saker, men kroppen och huvudet har bara velat vara någon helt annanstans och vila. Man kan inte alltid vara på topp och njuta av att man äntligen har ett jobb, någon gång ibland får man vara lite ego och sakna ledighet. Jag menar, det är ju ändå sommar, det är nu man verkligen vill vara ledig, resten av året är skitsamma för då suger ju ändå vädret totalt. Nog med klagande, det blir enda gången jag klagar nu under tiden jag är här för det ska jag inte göra. Jag är ofantligt nöjd med att ha fått komma hit, missförstå mig inte. Men det är sommar..


Så, nog om det som sagt.


Sommar och sol,

shorts eller kjol

Glada små ungar

leker bland ljungar


Plötsligt ett skri!

Är det nå'n från Idol?

Nej, ett satans bi

stack som en nål


Nå'n vill ha glass,

en annan vatten

AC:n är kass,

hundpiss i rabatten

Sommar och sol,
shorts eller kjol
Barnen går in,
dikten är min


Kommentarer
Postat av: maria

"Opp och ner, ner och opp grisen gal i granens topp..." sjunger Tänk att man inte kommer ifrån Astrid nånstans!

2009-07-16 @ 15:59:26
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: Eric

Kanske är på tiden att jag kliver fram och visar att jag är en läsare också =) Hoppas allt är väl!

2009-07-16 @ 19:21:33
URL: http://ericjohansson.blogspot.com
Postat av: Carl-Filip

Tjusig dikt, det må jag säga!

2009-07-20 @ 12:37:18
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback