Mot oändligheten och vidare

Satans SJ. Skriva ut sin biljett lätt och smidigt, nej nej, det går inte. Förvisso är det två veckor kvar tills jag ska åka så det lär ju hinna ordna sig, men ändå. Linköping är som sagt målet, har maxat tiden så mycket som möjligt och åker 9 minuter efter att jag slutat jobbet på fredagen och drar hem med sista tåget 20.00 på söndagen. Paaaartyyyy! Låtom oss hoppas att det går lite smidigare ur partysynpunkt än förra gången jag var där:

- Känslan av att hela Linköpings poliskår uppehöll sig på Linköpings enda gata med uteställen var inte optimal
- Polisen beslagtog bums min nyligen öppnade öl och tillät mig inte ens avlägsna mig och dricka upp den på annan plats
- Vi stod i kö till ett ställe säkert 20 minuter innan vi kom fram och nekades inträde eftersom åldersgränsen var 23
- Jag verkade "för full" för nästa ställe vi skulle in på, något som absolut inte stämde, något som jag säger inte bara för att låta stursk. Var snarast lite salongsberusad och uppträdde på samma sätt som Marcus, på andra ställen (exempelvis i Falun) har jag varit 5 gånger så mer packad och kommit in utan problem. En halvtimme senare släppte de dessutom in oss ändå. Ja för herregud, på en halvtimme blir man ju oääändligt mycket nyktrare. Som Glenn med stor entusiasm skulle sagt i Nile City: "Vilken skillnad!"

Jaja, den kvällen blev rätt okej ändå, även om musiken som vanligt sög när jag är ute. Enda gångerna jag verkligen varit helhjärtat nöjd med majoriteten av musiken har varit de gångerna med Henke på Rockbaren i Götet och i våras med Marcus på Styrbord Babord, också i Götet. Det är inte jag som är kräsen, det är musiken som oftast suger, så är det bara. Finns skitmycket bra musik, men den ska ju spelas upp nå'nstans också. I begreppet "skitmycket bra musik" ingår inte artister som Alcazar, BWO, Måns Zelmerlöw, Ola, Darin, Kevin Borg, EMD och annat fan och hans mormor som låter likartat.


Radio what's new? Radio, soooomeooone stiiiill looooves youuuu...


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback