Det är alltid lika kul att få hjärtat krossat!

Kan dock lugna eventuella läsare med att det denna gången var i en dröm. Men det gjorde fan inte mindre ont för det..

Häromdan satt jag och kollade igenom bilder från när jag gick "Skapa och kunskapa" i Falun och det var en av tjejerna i den klassen som hamnade i fokus i min dröm. Det var kärlek i luften, men jag dissades fram mot slutet av drömmen när hon valde att följa sin stora skara vänner och för att förklara varför så börjades det sjungas liknande musikalaktigt från några/någon i gruppen och hjärtat krossades långsamt medan jag såg tjejen i fråga i ögonen. Hon led också, det kändes inte självklart att det var något hon ville. När så alla begav sig ut ur den foajé där det hela utspelade sig så gick hon sist och när alla utom hon hunnit ut på gatan så stängde hon dörren. Känslan av ett sista farväl hängde i luften och en första kyss och en hård kram passerade. Sen en mer oväntad andra kyss och drömmen tog slut där med oss stående själva i foajén tittandes i varandras ögon. En riktigt oviss cliffhanger med andra ord..

Jag vet hur jag önskar att historien fortsatte, men det var med den sorgsna, krossade känslan jag vaknade, trots kyssarna och det öppna slutet.

//RB

Kommentarer
Postat av: Pjiter

Nu var vi här på drömmar igen. Vi har behandlat ämnet så många gånger att vi lämnar det därhän.

2012-09-27 @ 02:01:40

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback