Mitt i FM

Såg på filmen "Law Abiding Citizen" inatt. Rätt bra, smart och bra spelat av Jamie Foxx. Det uppskattas med tipsen som gavs på fejjan :) Ber man folk om åsikter om vad de gillar så brukar det oftast resultera i att de delar med sig. Logiskt och mänskligt! Och tur för mig som ständigt har brist på filmidéer!

---

Snart nyår. Även om man kan säga att mitt och Henkes försök att skapa ett evenemang med högt deltagarantal fallit pladask som en sten och landat i fiaskohavet så ska det icke hindra oss från att ha grymt kul ändå! Champagne finns (ja, ÄKTA, inköpt i Tyskland) och även en del sekt (dvs tyska versionen av Champagne). Utöver allt annat alkoholhaltigt alltså. Dessutom vankas det ju god mat tillagad av de tre mästerkockarna Björkman, Björkman och Lundbjörk (låter som en advokatfirma). Fyrverkerier och hög stämning utlovas också, så tji får ni som uppstudsigt vägrar att gästa vårat event ;) Så enkelt är det. Återkommer med menyn i övermorgon då det handlats och planerats färdigt.

Förresten, jag gillar ju teman, men varken herr Lundbjörk eller Björkman d.y. brukar vara särskilt pigga på detta. Jag har dock ett förslag på utstyrsel som det kan finnas en liten chans att de tackar ja till. Men mer om detta närmare nyår. Vi får se om jag lyckas eller ej.

---

Angående FM så biter jag mig envist fast i senaste projektet; att göra Young Boys Bern till ett lag som kör över övrig Schweizisk konkurrens. Det går framåt truppmässigt, men resultatmässigt har det underpresterats något enormt under säsongen som gått. En ständig 5:e-plats innehades under säsongen (vilket betyder exakt i mitten) och behölls till ligans slut. Som tur är innebär 5:e-plats spel i Uefacupen så ledningen var ändå nöjd.
I år däremot kräver jag stabilare insatser och framför allt mer gjorda mål. Femteplatsen är helt okej med tanke på att vi var ett av lagen som gjorde minst mål (flera lag under gjorde betydligt fler).

När det gäller truppen så ser uppställningen just nu ut som följer:

Eliandro    D.Aganzo

F.Insúa    T.Doubai    Gilles Yapi Yapo    Amaral

M.Raimondi   Gláuber   N.Burdisso   I.Zubiaurre

M.Wölfli

Kändaste namnet torde vara Burdisso som ju spelat i såväl Roma som Inter och anlände inför denna min andra säsong. Han överglänses dock ständigt av Gláuber som varit grymt stabil sedan han kom inför föregående säsong.

Och med det lämnar vi nördhörnan!

---

Dagens låt


Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag tycker att er nyårsafton verkar bli bra, det låter faktiskt kanonkul.

Jag hade joinat om jag hade fått och kunnat, men ni får nog klara er själva ändå. ;)

Gott nytt år!

(det såg förresten ut som att du hade en riktigt god jul - hög mysfaktor på bilderna får jag nog ta och säga.)

2009-12-30 @ 19:26:25
URL: http://nadjaolgamarie.blogspot.com
Postat av: Sofia

JAAA! Fotmassage :D



Hehe, jomen det var precis så jag tänkte, faktiskt. Ville inte låta som en alltför negativ... sak.

2009-12-30 @ 21:15:23
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag veet.. men jag tycker ändå att det är löjligt när i princip ALLA människor tjatar om nystart... helt enkelt :p

2010-01-01 @ 20:24:24
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback