200-inläggsjubileum

Jepp, så är det, 200-vallen är passerad. Bör det firas på nå't speciellt sätt? Nej, förmodligen inte. Hipp hipp hurra! Så, det räckte nog.

---

En förstaklass hade jag halva dagen idag! Gick också det bra, börjar känna mig allt mer bekväm. När jag skulle gå därifrån och vi slutade för dagen vid 12.30 så stod en farmor eller mormor i dörröppningen och väntade på sitt barnbarn. Vi hade just haft lite sagostund och jag hade läst för barnen ur en bok. "Vad bra du läste!" Tyckte farmodern/mormodern. Så'na småsaker blir jag glad av :) Kan jag leva på länge.

Dock får jag tänka på till nästa gång att inte, hur snygg den än är, ha en t-shirt där det står "Pizza", då jättemånga barn undrade om jag var pizzabagare egentligen..

---

Imorrn är ännu inget planerat, men det kan ju ändra sig efter sjutiden imorrn bitti då samtal kan inkomma.

I morse var jag dock bara sååå trött.. Var helt väck när jag väcktes av väckarklockan. Tog ett antal sekunder innan jag kollat färdigt åt alla håll och insett var jag var och vad klockan var och vem jag var och att jag skulle upp. Helt borta verkligen.

---

Kollat svensk film två dagar i rad nu också. Först "Mañana" med bl.a. Alexandra Dahlström och Helena af Sandeberg, sen "Original" med bl.a. Tuva Novotny och Sverrir Gudnasson.

"Mañana" var helt okej, en hel del tänkvärda saker om förändringar och livet. Bra, trevlig feelgoodfilm. Imdb:s betyg på 6.1 är rätt så rättvist tycker jag.
"Original" var lite bättre, och även där en hel del tänkvärda saker om förändringar och livet. Betyget från Imdb ligger här på 6.0 och det anser jag vara ganska missvisande. Både föregående film och denna är helt okej filmer, men jag rankar denna lite högre eftersom jag tycker den gick in lite djupare medan "Mañana" oftare skrapade mer på ytan. 6.5 hade nog varit mer rimligt för "Original".

I vilket fall rekommenderar jag båda två :)

---

Okej då, en hyllning till till att detta är inlägg 200. Lite party :P



Kommentarer
Postat av: Nadja

So; Sag es mir! Hur kommer det sig egentligen att du får vickis-jobb som försolelärare nuförtiden? Var du inte ljudtekniker nyss? :)

Jag snodde förresten din lista, och om du misstycker kan jag radera. Kom på först nu att det hade varit coolare om jag hade hört med dig först.

2009-12-05 @ 18:07:26
URL: http://nadjaolgamarie.blogspot.com
Postat av: Carl-Filip

Bra firande där hurre du!

Kul med lite sånna ärliga kommnetarer som gör att man växer som människa! :o)

kan dock inte förstå hur du kan vara uppe i 200 redan. Iofs började du blogga före mig, men jag har inte ens passerat 70 tror jag. ;oP

2009-12-07 @ 19:43:11
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback