Mitt i CM och IFK-Elfsborg

Yes, matchen har nu nått halvleksvila och det står 0-0, vilket är rätt bra ur IFK-ögon med tanke på alla omsättningar som skett. Elfsborg var ju dessutom äckligt bra den halvlek jag såg mot Lazio häromdan. Förhoppningsvis är de lite slitna efter den matchen för spelet de visade upp där måste ha tärt en aning på dem.

Gick ut med Linus i trädgården och började grogga lite förut, men efter ca 30 minuter blev det en syndaflod från himlen. Jag hoppades att det inledande duggandet skulle gå över i uppehåll, men icke. Det börjar verkligen kännas att sommaren tagit slut.. vad hände med denna sommaren liksom? Jag känner mig lurad. Här har man gått och väntat en hel äcklig höst och vinter hemma i mörker och när äntligen sommaren kommer, ja då skjuts först roadtripen i sank av en idiot i Borås och sedan får jag jobba bort hela juli. Jobb i alla ära, men vafan... vad hände?? Augusti ska vi inte tala om, en helt försvunnen månad i stora drag. Återstår nu september som ska försöka rädda någon form av sista sensommarära. Hur det kommer att gå? Tja, nästa och nästnästa vecka jobbar jag i Eskilstuna igen så det kommer ju inte att räknas, men veckan efter det däremot ska jag med familjen till Bremen! Som jag tidigare nämnt första gången på flera år, och där är alltid en helt annan känsla än den här hemma. Där ska det verkligen vara en form av varm höstkänsla, vilket kommer att matcha bra med månaden september. Hoppet finns fortfarande för lite upprättelse.. Men låt oss enas: den här sommaren blev inte vad jag tänkte mig. Nu MÅSTE jag få ett fast jobb snart, pallar icke sitta här hemma en höst till, då blir jag galen, helt förryckt.

Linus skjuter just nå't monster på wow i arslet. Så kan det gå, olika intressen.

Linus kommentar igår med ironin i ögat: "Richard, det är helg! Vi är lediga!" Yeah, like any other day :P

Nu började matchen igen.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback