Filmens värld

Tänk att bloggfan fanns kvar! Har ju inte skrivit en rad sedan i Mars. Jag förväntar mig förvisso inte att någon läser detta, men ändå.

Tänk att det behövs filmer som berör för att man ska kunna inse saker och sakta men säkert gå vidare med sitt liv. Det kan tyckas en aning bisarrt, men i en värld där människor bara verkar bli olyckligare och olyckligare så finns det en sorts fristad i filmens värld. Man glömmer bort för en stund de problem man kan tänkas ha och lever sig in i filmen. Säkerligen dyker också tankar och funderingar upp som ibland kan ha att göra med de där problemen och kanske ger en massa nya tankar och infallsvinklar på dem. Så är det väldigt ofta när jag ser på film, speciellt kärleksdraman som berör. Senast, alldeles nyss faktiskt, såg jag på "The Notebook" efter inrådan av en vän och jag var lite småskeptisk ska medges den första kvarten men sen var jag bara fast och historien rullade på. I slutet satt jag så där och kände några tårar strila ner för kinderna och önskade att jag kunde finna samma kärlek som den som visades i filmens historia. Det kändes så jag på något sätt i den på det där sjukhuset. Att finnas där för den man älskar ända till slutet och göra allt för henne, trots svårigheter runtomkring. Jag har så mycket kärlek som bara väntar på att få komma hem till rätt hjärta.

Jag kommer att finna dig, så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Linda

Där ser du att den var bra :)



du kommer hitta henne

2008-09-28 @ 17:12:47
URL: http://whataboutlinda.blogg.se/
Postat av: Pjiter

Jag läser detta inlägg 4 år och 1 dag efter att du har skrivit det. Coolt va?

Svar: Måttligt.
Richard

2012-09-27 @ 01:20:30

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback