Falun - Återkomsten

Falun oh härliga Falun!! :D Äntligen fick jag återse staden jag kom att älska efter tre år. Jag fattade aldrig hur mycket jag trivdes där förrän jag åkte. Visst är sån't konstigt? Alltid när man förlorar något, det är då man verkligen inser hur mycket det betydde. Alltid samma visa.

Nåväl, åkte upp i torsdags i vilket fall och mötte upp med gamle klasskompisen Henrik som jag skulle sova hos den kvällen. Efter en vända på mediehuset traskade vi hem till hans boning. Det var för övrigt första gången jag var där. Marcus kom senare och vi drack alla tre några Guinness och pratade musik och gamla pluggtider.

Dagen efter upp tidigt och dra till Kårhuset för examensceremonin. Den var lagom avskalad och till vacker fiolmusik fick man en liten symbolisk gåva (pin i rosa bandet-stil med "högskolan dalarna" som text på). Vi träffade där också en som gick ljudlinjen just nu och som vi käkade lunch med på mediehuset. Efter inkvartering på vandrarhemmet, där jag och Marcus skulle sova andra natten, så nalkades kvällen och ljudkillen vi träffade bjöd in oss på en förfest någon hade i Norslund (samma område jag bodde på på min tid). Idel ljudare var där och det var en mycket oväntad och trevlig förfest som sedan ledde till kåren där som vanligt musiken lämnade en del övrigt att önska, men på det hela taget en lyckad kväll!

Idag åkte man så hem efter att ha fyllt magen sprängfylld med kinamat på stan. Jag har nu också gått upp innan klockan tolv tre dagar i rad, något som inte hänt sedan Moses gick på vattnet ungefär.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Pjiter

Jag hoppas jag känner samma glädje till den här staden när jag flyttar härifrån efter 3 år

Svar: Du kommer sakna Falun! Tro mig!
Richard

2012-09-27 @ 01:52:10

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback